Átszemélyesítés, tulajdonos váltás

Pénztárgépek esetén is előfordul, hogy a pénztárgépet üzemeltető vállalkozó az általa üzemeltetett online pénztárgépet valamilyen oknál fogva el szeretné adni, esetleg az üzlethelységgel együtt a pénztárgépet is értékesíti.

Ekkor szükségessé válik az online pénztárgép tulajdonosának, üzemeltetőjének megváltoztatása ez az úgynevezett átszemélyesítés. Pénztárgép átszemélyesítését kizárólag az arra a pénztárgép típusra engedéllyel rendelkező pénztárgép műszerész végezheti.

Az átszemélyesítés megkezdése előtt a pénztárgépen ellenőrizni kell, hogy van-e aktív adatkapcsolat a NAV informatika rendszerével, amennyiben ez nem áll fenn, úgy az átszemélyesítési folyamatot meg kell szakítani, mindaddig amíg a mobilszolgáltatás újra aktív állapotba nem kerül.

Az átszemélyesítés megkezdésekor az online pénztárgépet először úgynevezett SUSPEND azaz felfüggesztett állapotba kell hozni, melynek részeként a pénztárgép a benne tárolt adatokat a NAV rendszere felé maradéktalanul továbbítja.

Következő lépésként a pénztárgép átszemélyesítése történik meg az úgynevezett átszemélyesítési kóddal, amely tartalmazza az új tulajdonos cégnév, székhely, telephely, adószám adatait.

A sikeres átszemélyesítést követően az online pénztárgépből törlődnek az előző tulajdonos adatai, valamint bevételi, pénzügyi forgalmi adatai is. Pénztárgép átszemélyesítési kódot a pénztárgép új tulajdonosa az ügyfélkapunk keresztül leadott PTGREG nyomtatványon igényelhet. Az átszemélyesítési kód a kiadásától számított egy éven belül bármilyen típusú pénztárgép átszemélyesítésére felhasználható egyszeri alkalommal.

Vásároljon használt pénztárgépet 6 hónap garanciával 39.990.- forintért!